Критичні помилки при виборі CRM-системи, рекомендації від KeepinCRM

Критичні помилки при виборі CRM-системи

У сучасному світі, де конкуренція зростає з кожним днем, збереження та покращення відносин з клієнтами й автоматизація процесів є необхідними для успішної роботи будь-якого бізнесу. Саме тому впровадження CRM-системи — це не просто тренд, а й важливий стратегічний крок для досягнення цілей. На жаль, багато підприємців здійснюють серію помилок при виборі CRM-системи. У кращому випадку, після впровадження нічого не змінюється, а в гіршому — падає продуктивність роботи, втрачаються клієнти та знижується кількість продажів.

1. Розглянемо 10 поширених помилок при виборі CRM-системи

1. Відсутність цілей. Обов’язково потрібно визначити, для чого вам CRM-система, які питання вона повинна закривати, який функціонал необхідний. Перш ніж обирати CRM-систему, потрібно проаналізувати та визначити потреби вашого бізнесу. Без конкретної мети впровадження CRM не дасть результату.

До прикладу, компанія побачила рекламу CRM-системи та вирішила придбати її, адже зараз багато бізнесів використовують CRM-системи. Після спроб впровадження виявляється, що вона не відповідає потребам компанії: не має потрібних функцій та перенасичена зайвим функціоналом. Таким чином, відсутність конкретних цілей та стратегії може призвести до втрати часу та ресурсів. 

Найкращий варіант — звернутись до експертів, інтеграторів і/або у службу підтримки/продажу обраної системи та узгодити всі запитання, що стосуються CRM-системи. Чим більше у вас питань, тим більше відповідей ви отримаєте, і тим простіше буде зробити вибір на користь потрібної вам CRM-системи. Ось кілька рекомендацій:

Правильно:

Скласти перелік необхідних можливостей у файл та запросити детальні коментарі по кожній з них.

✓  Деталізовано описати необхідні процеси, надіслати технічне завдання та узгодити. зі службою підтримки або інтеграторами.

✓ Якщо планується залучення інтеграторів, необхідно уточнити терміни, вартість впровадження, та чи можливі доопрацювання системи. Найважливіше — затвердити технічне завдання, за яким буде проводитись налаштування.

Не правильно:

× Мені потрібно так, як у всіх, можна так налаштувати?

× У нас стандартні процеси, все досить просто. Здається, ваша система нам підходить, я не реєструвався і не тестував, але переглянув сайт. Як можна оплатити?
× Сплачувати тариф на декілька років, щоб отримати більшу знижку, не переконавшись, що CRM підходить.

 

2. Складність впровадження. Зверніть увагу на такі пункти:

  • вартість впровадження CRM-системи
  • скільки часу воно потребує
  • скільки часу займе навчання працівників
  • чи потрібне залучення інтеграторів, чи можливо плануєте впровадити самостійно

Також важливо виділити час на освоєння функціонала системи. На перший погляд, може здатися, що її використання навпаки — ускладнює робочі процеси, і взагалі це непосильна задача. Проте, досконало розібравшись з усіма функціями, та впровадивши їх у роботу у вас виникне питання: “Як я раніше працював без CRM-системи?”

3. Відсутність в CRM-системі масштабування. Ваш бізнес буде розвиватися, отже необхідні широкі можливості та різноманітність у налаштуваннях, щоб пристосовувати систему до нових вимог. Якщо такі можливості відсутні, в майбутньому це призведе до обмежень та труднощів, доведеться шукати іншу CRM-систему, а це додаткова втрата часу та коштів.

Ось декілька пунктів, на які слід звернути увагу:

  • Кількість років CRM-системі. Якщо менш ніж 2 роки, то скоріш за все широких можливостей для масштабування немає.
  • Наявність складних автоматизацій або бізнес-процесів. Якщо такі функції наявні, це свідчить про досить широкі можливості автоматизації для внутрішніх та зовнішніх процесів, навіть якщо на початку вони вам не актуальні.
  • Більшість можливостей універсальні та не налаштовані під чіткі бізнес-процеси. Якщо це так, то ви зможете змінювати бізнес-процеси своєї компанії в будь-який час на 360 градусів.
  • Частота оновлень. Якщо оновлення постійні, то система розвивається, що дозволить отримувати актуальні функції для вашої компанії.
  • Наявність відгуків клієнтів та відомих компаній. Це свідчить про те, що системою користуються інші клієнти, вона успішно працює на ринку, і вірогідність закриття сервісу мінімальна.
4. Недостатня увага до інтеграцій. При виборі системи врахуйте можливість обміну даними з іншими сервісами. Важливо, щоб більшість процесів відбувались в одній системі: листування, телефонні дзвінки, проведення платежів та інше. Так дані про клієнтів та історія взаємодії з ними не буде губитися, а навпаки — інформація буде структурованою, і робота та комунікація оптимізованою.  Хоча тут також варто зауважити: якщо CRM-система має в собі хоча б 85-90% потрібного вам функціоналу, то це досить високий показник, і цього буде достатньо для комфортної роботи в системі. Наприклад інтеграція телефонії з CRM, це must have пункт який повинен бути виконаний на першому-другому етапі налаштувань. Наприклад, у KeepinCRM доступна повноцінна інтеграція з телефонією Phonet, яка дозволяє здійснювати дзвінки в 1 натиснення відразу з системи, переглядати історію дзвінків, відображає ім’я клієнта при дзвінку та багато іншого. Також відмітимо, що в KeepinCRM використовують телефонію від Phonet =)

    5. Вибір системи навмання. Впроваджуючи CRM-систему, не ознайомившись з інформацією про розробника, не переглянувши огляди та відгуки про неї, ви ризикуєте зіштовхнутися з проблемами. Тому ми рекомендуємо:

    • читати відгуки про CRM-систему на сайтах та різних платформах
    • цікавитись, якими CRM-системами користуються бізнеси у вашій сфері діяльності

    звертатися до розробників CRM-систем за консультацією або презентацією (якщо така можливість передбачена), або до досвідчених інтеграторів обраних CRM

    6. Відсутність тестування. Перед впровадженням необхідно випробувати систему, щоб оцінити її придатність та сумісність з вашим бізнесом. Для цього в більшості систем надається безкоштовний пробний період. Необхідно перевірити, чи присутній необхідний функціонал, як він працює, чи є гнучкість в налаштуваннях і т.д.

    7. Недостатня увага до навчання працівників. Варто пояснити персоналу, для чого необхідна CRM-система, які переваги несе її впровадження (зручність, автоматизація процесів, підвищення продуктивності тощо) та виділити достатньо часу для їх навчання. Це підвищить продуктивність та забезпечить лояльне ставлення працівників до роботи з системою. Важливо донести, що система дозволить зменшити рутинні справи менеджерів та заощадить час для більш важливих справ. CRM-системи — не тотальний контролер, а помічник!

    8. Приховані платежі. Вони можуть значно вплинути на вартість використання CRM-системи та бюджет вашої компанії. З’ясуйте, чи присутні додаткові платежі, пов’язані з впровадженням системи та її використанням, окрім вартості ліцензії: чи потрібно доплачувати за інтеграції, обсяг інформації, службу підтримки та інше. Переконайтеся, що ви ретельно ознайомилися з умовами користування, щоб уникнути непередбачуваних витрат та додаткових комісій.

    9. Відсутність технічної підтримки та інструкцій. Важливо, щоб сервіс забезпечував підтримку та надавав документацію з налаштувань системи, адже:

    • наявність інструкцій чи навчальних матеріалів допоможе користувачам самостійно освоїти функціонал та забезпечує ефективне використання системи
    • якщо виникнуть проблеми при використанні системи, наявність підтримки дозволяє оперативно їх вирішити. Це допомагає уникнути затримок у роботі та зберегти продуктивність
    • служба підтримки відповість на ваші питання, які можуть виникнути у процесі роботи
    10. Вибір російських CRM-систем. На жаль, і досі багато компаній використовують системи країни-агресора. Крім цього, бізнеси, які використовують російські CRM-системи, ризикують безпекою даних своїх клієнтів та власної компанії. Адже, ні для кого не секрет, що російські сервіси можуть порушувати принципи конфіденційності даних, оскільки інформація може перебувати під контролем владних структур та підлягати обов’язковому доступу. Не фінансуйте ворога та підтримуйте українське — обирайте вітчизняні CRM-системи! Отже, при виборі CRM-системи необхідно керуватися такими важливими критеріями, як наявність необхідного функціоналу, сумісність із вашим бізнесом, наявність інтеграцій з різними сервісами, вартість реалізації та підтримки. Ретельний аналіз потреб компанії та визначення задач, які має розв’язати CRM-система, дозволять підібрати оптимальний варіант, який забезпечить ефективне управління відносинами з клієнтами та підвищить продуктивність вашого бізнесу. Якщо ви обрали CRM-систему, але з певних причин не вдалося її налаштувати — ви можете звернутися за консультацією до розробника. Ми в KeepinCRM намагаються допомогти кожному клієнту та розібратися в його процесах і потребах, після чого клієнт краще розуміє логіку того чи іншого функціоналу та його можливості для використання за різних умов.

      Дякуємо за наданий матеріал для публікації KeepinCRM.